Una dintre axiomele comunicării elaborate de către Școala de la Palo Alto este „Non comunicarea este imposibilă”, sau altfel spus „Comunicarea este inevitabilă”. Tocmai din acest motiv, contează foarte mult atât mesajele pe care le comunicăm, cât și modul în care transmitem aceste mesaje.
Stilul vestimentar și conduita pe care o avem în societate spun mai multe despre noi decât am putea crede. În plus, fiecare dintre noi are gânduri, convingeri și emoții diferite, dar ceilalți nu pot observa decât ceea ce îi lăsăm noi să vadă prin imaginea pe care ne-o creăm. Acest lucru este valabil și în cazul brandurilor, fapt pentru care, în marketingul online, livrarea unui conținut de calitate devine extrem de importantă.
Tipuri de conținut
Contentul de calitate te poate ajuta să construiești o relație autentică între brand și clienții din mediul online. Există mai multe tipuri de conținut pe care îl consumă utilizatorii și anume:
- Conținut vizual
Când eram în facultate obișnuiam adesea să subliniez cu un marker colorat cuvintele care mi se păreau mai importante într-un curs, fapt care mă ajuta să rețin mai ușor informațiile.
Cercetările efectuate au demonstrat că 90% dintre informațiile transmise creierului prin intermediul unui sistem vizual – culoare, mișcare etc. – sunt mai ușor de asimilat și de memorat.
În plus, oricine știe proverbul potrivit căruia „o imagine valorează cât o mie de cuvinte”, astfel că e lesne de înțeles de ce putem transmite mai ușor ceea ce ne dorim prin intermediul imaginilor.
- Conținut video
Tehnologia digitală a evoluat foarte mult în ultimii ani, iar accesul la informații a devenit mult mai facil.
Astfel, în zilele noastre, oamenii consumă foarte mult conținut video, iar motivul constă în faptul că acest tip de conținut le transmite diferite emoții sau le provoacă diverse reacții pe care nu le pot obține în alt mod.
- Conținut scris
Conținutul scris este cel mai important tip de conținut de care un business online are nevoie pentru a câștiga vizibilitate în Google. Astfel, optimizarea SEO presupune destul de mult scris.
Pe de-o parte este necesar pentru descrierea tuturor categoriilor, subcategoriilor și a produselor comercializate (în cazul magazinelor online), pe de altă parte este vorba despre postarea constantă (cel puțin de două ori pe lună, în funcție de specificul businessului) a unor articole de blog și, de asemenea, mai este vorba și despre scrierea unor articole advertoriale.
Acestea din urmă sunt necesare în cadrul campaniei SEO, atunci când respectivul business se află într-un proces de optimizare pentru motorul de căutare.
Documentarea intensă aduce o mare recompensă
Content writerul este un fel de regizor care pune în scenă cuvintele, alocându-i fiecărui text rolul de care are nevoie. Așadar, el poate scrie comunicate de presă, informative, advertoriale, descrieri (categorii, servicii sau produse) sau newslettere, în funcție de necesitățile fiecărui business și de strategiile utilizate pentru promovarea lui.
Dar, înainte de scrierea propriu-zisă, există o etapă extrem de importantă, peste care un content writer nu ar trebui să sară niciodată, și anume: procesul de documentare.
Așa cum mersul de-a bușilea este important pentru bebeluși înainte ca aceștia să învețe să meargă în picioare, așa și documentarea constituie un proces complex și de durată care nu poate lipsi din procesul scrierii unor articole SEO.
O altă analogie pe care o putem face este aceea cu un premergător care îi ajută pe cei mici să se deplaseze.
Brieful de content
Brandurile diferă de la caz la caz, iar în spatele lor se pot ascunde o mulțime de povești frumoase. Tocmai de aceea, este important ca, pentru a cunoște cu adevărat un business și pentru a-i putea adopta viziunea și valorile, să-i cunoști povestea.
Astfel, unul dintre cei mai importanți pași pe care trebuie să-i parcurgi atunci când vrei să promovezi un site constă în realizarea unui brief de content împreună cu cel care deține respectivul brand.
Acest tip de documentare presupune adresarea a cât mai multe întrebări care să te ajute să-ți faci o idee despre identitatea businessului, despre serviciile și produsele pe care le oferă ș.a.m.d.
De asemenea, toate informațiile care pot fi obținute dintr-o astfel de procedură sunt importante și pentru a scrie articole cu adevărat relevante pentru utilizatori și, implicit, pentru potențialii clienți.
Un text își atinge scopul atunci când stabilește un anumit tip de conexiune cu persoana care îl citește.
Caesar non supra grammaticos
Cunoașterea limbii române a devenit un adevărat lux în ziua de astăzi, chiar dacă în niciun caz nu ar trebui să fie așa.
„Grădina” internetului este, însă, foarte mare și plină de articole care nu sunt inteligibile, ceea ce îngreunează destul de mult lectura și îndepărtează cititorul. Mai mult decât atât, acestea fac de rușine brandurile pe care încearcă să le promoveze.
De fapt, textele redactate ar trebui să fie clare, concise și corecte din punct de vedere gramatical. Romanii aveau o vorbă – „Caesar non supra grammaticos” – așadar, nici împăratul, nici prim-ministrul (he-he) și nici content writerul nu trebuie să ignore regulile gramaticii.
Sursă foto: http://writervall.ru/kopirajting/