După pinguini, urși panda sau porumbei, ne-am aștepta ca noul update de la Google să aibă un nume la fel de sonor. Însă, în cel mai bun caz, ne vom întoarce la plajă în Florida, cu speranța că noul algoritm de indexare Google va fi la fel de prietenos cu site-urile precum soarele din Miami. Dar să nu ne grăbim cu concluziile. Chiar dacă încă nu este clar cum vor fi afectate site-urile de noua schimbare Google, este posibil să avem parte de surprize. Să vedem ce presupun aceste modificări.March 2019 Broad Core Algorithm Update sau Florida 2 Update?Pentru a nu crea confuzii, să începem cu numele acestui update. Google a declarat pe contul oficial de Twitter că singurul nume pe care îl vom vedea asociat cu aceste modificări va fi cel de March 2019 Broad Core Algorithm Update. De unde vine atunci numele de Florida 2, vehiculat pe internet?Primul update denumit Florida a avut loc în 2003 și a primit acest nume de la Brett Tabke, cel care deține forumul Webmaster World. Denumirea provine de la conferința PubCon susținută de Tabke în Florida la momentul lansării update-ului Google din 2003. Anul acesta, Tabke a susținut o altă conferință PubCon, cu o săptămână înainte de lansarea noului algoritm Google din Martie 2019, așa că a denumit acest update Florida 2, chiar dacă cele două nu au nimic în comun.Pentru a nu crea confuzie cu privire la o posibilă legătură între cele două update-uri, Google a anunțat oficial pe Twitter că numele de Florida 2 nu va fi folosit în relație cu acest algoritm. Prin urmare, deși ar fi fost frumos să avem un alt nume memorabil, ne vom referi la aceste schimbări prin numele de March 2019 Broad Core Algorithm Update sau, pe românește, Update de Algoritm de Bază, Martie 2019.Ce se modifică?După cum sugerează și numele oficial de la Google, noile schimbări nu se concentrează pe o nișă anume cum a fost cea medicală din August 2018. Astfel, vom vedea efectele acestor schimbări la nivelul tuturor site-urilor. Ce modificări ne putem aștepta să vedem?Google nu a oferit detalii legat de acest aspect și, cel mai probabil, nici nu o va face. Ceea ce știm sigur este că un update de algoritm de bază are în vedere de cele mai multe ori îmbunătățirea satisfacției utilizatorilor – site-uri mai relevante pentru căutările lor, aceasta incluzând și noua versiune de rezultate din motoarele de căutare în care utilizatorii văd deja un snippet cu răspunsul la o întrebare. Ce acțiuni putem implementa dacă observăm schimbări în rău?Răspunsul oficial Google este: niciuna. Nu există o metodă prin care să „repari” ceea ce acest algoritm a modificat cu privire la poziția site-ului tău în motoarele de căutare. Cu alte cuvinte, nu căutați scurtături – niciun link în plus sau în minus, nicio meta descriere mai lungă sau mai scurtă nu vor rezolva problema. Și totuși, ce putem face?Google ne răspunde simplu: conținut de calitate pe site. Nu este nimic nou în acest răspuns. Încă din anii trecuți Google a pus accentul pe utilizatori și pe faptul că toate schimbările de algoritm vor viza îmbunătățirea experienței acestora. Până la urmă, un motor de căutare servește niște nevoi, acelea de a avea răspunsuri rapide și relevante.Așa că, gândiți-vă cine sunt utilizatorii site-ului vostru și ce nevoi au ei. Încercați să vă puneți în pielea lor și imaginați-vă cum și-ar dori ei să fie parcursul lor pe site și ce conținut și-ar dori ei să vadă. După cum spunea analistul Google, John Mueller, în 2017: conținutul grozav este răspunsul.Cu toții vrem soluții rapide și ușoare, însă pentru SEO nu există decât soluții bune dacă vrei rezultate sigure. Prin urmare, cea mai bună armă împotriva schimbărilor de algoritm de la Google este crearea de conținut de calitate pe site. La asta se adaugă și branding-ul.O altă discuție veche, care a luat avânt încă de anul trecut, aducea în prim-plan branding-ul și toate activitățile prin care câștigi încrederea utilizatorilor și a clienților. Vom reveni cu un articol și pe această temă în viitor, dar până atunci, discuția se poate rezuma așa: SEO + branding = rezultate foarte bune, SEO fără branding = rezultate bune.Și totuși… ce s-a modificat cu noul update?Chiar dacă nu există un comunicat oficial din partea Google, oamenii din marketingul digital au observat anumite direcții ale impactului acestui update. Dar, atenție, niciuna dintre aceste direcții nu a fost confirmată de Google.Prima schimbare menționată este aceea că multe dintre site-urile penalizate de update-urile anterioare, precum cel din August 2018 sau Penguin, și-au revenit peste noapte. Acest lucru ar indica un posibil efect de reparare a unor efecte nedorite a update-urilor anterioare Google.A doua schimbare observată este cea legată de exact match links, o situație observată încă de anul trecut. Astfel, mulți experți din domeniu au observat o scădere pentru site-urile care au link-uri puse pe texte ancoră care conțin exact cuvintele din URL. De exemplu, un site care are în URL pantofi damă vede o schimbare dramatică de scădere în poziții în pagina Google pentru „pantofi damă”.A treia schimbare menționată vine de la cei de la SEMrush care au observat în statisticile lor că ar exista totuși anumite nișe afectate mai mult decât altele, anume: automobile, sănătate și domeniul medical și animale de companie. Rămâne de văzut dacă aceste schimbări se confirmă statistic în lunile următoare. Momentan, ar putea fi doar un trend temporar, fără legătură cu update-ul.Ce putem face cât mai curând?Primul lucru de făcut ar fi să așteptăm și să monitorizăm evoluția site-urilor. Este prea devreme pentru a ne putea pronunța, prea devreme pentru a ne impacienta. Prin urmare, timp de 1-2 săptămâni trebuie să fim atenți la tot ceea ce se raportează în domeniu. Cel mai probabil că nu toate site-urile vor fi afectate la fel, ceea ce înseamnă că monitorizarea constantă este singura soluție de moment pentru a putea identifica în viitor direcțiile de evoluție.În concluzie, noul update Google va afecta o bună partea a vizibilității online în cazul celor mai multe site-uri. Acest lucru ar putea însemna o creștere sau o scădere foarte rapidă, dar este încă prea devreme pentru a ne da seama ce va însemna acest lucru concret. Prin urmare, singura strategie viabilă rămâne: conținut de calitate pe site.