Când vine vorba despre optimizare SEO, unul dintre cele mai importante aspecte este să fii mereu la curent cu cele mai noi tendințe în promovarea online. Şi asta nu pentru „a fi la modă”, ci pentru că aceasta este însăși esența unei campanii SEO. Strategia trebuie urmărită permanent, întrucât fiecare schimbare observată la algoritmii de ranking ai Google poate avea repercusiuni directe asupra obiectivelor stabilite.
Vigilența şi capacitatea de adaptare sunt foarte importante când vine vorba despre SEO. Acest domeniu se caracterizează prin dinamism. Este necesar să ții cont de orice modificare a algoritmilor Google şi să fii mereu cu un pas înaintea competitorilor. Recompensa, însă, este pe măsură. O campanie SEO care se poziționează între aceste directive trasate se concretizează în trafic organic, creșterea ratei de conversie şi a brand awarnessului. Pe scurt, SEO dă o direcție ascendentă afacerii tale dacă este făcut corect.
În continuare, voi evidenția câteva dintre trendurile SEO din ultima perioadă. Unul dintre aspectele care face această strategie de online marketing nu doar eficientă, ci şi foarte interesantă, este plierea pe business. Cu alte cuvinte, în funcție de nișa despre care vorbim, ne vom confrunta cu alte încercări. Dar sunt şi direcții generale pe care trebuie să le avem în vedere dacă dorim rezultate mai bune pe SERP.
1. Ascensiunea protocolului AMP (Accelerated Mobile Pages)
Un lucru căruia Google i-a acordat tot mai multă importanță în ultima vreme a fost AMP. AMP este un protocol open-source care permite webmasterilor să creeze pagini capabile să se încarce aproape instantaneu pe dispozitivele mobile. Deja Google favorizează siteurile care folosesc acest protocol, oferindu-le vizibilitate mai bună şi marcându-le cu un icon care reprezintă un fulger. Pe baza acestor aspecte, se estimează că multe branduri se vor folosi de această metodă de optimizare SEO on-page ca să-şi îmbunătățească rankingul.
2. Contentul „tare” se ţine în „sticluţe” mici
În privința conținutului, s-a trecut prin mai multe stadii. La început, marketingul online se concentra să ofere content cât mai redus ca dimensiuni. Acum, s-a ajuns până în punctul în care se tratează subiectele în mod cât mai complet, fără a se ține cont de dimensiunile textului. Având în vedere că Google pune accentul pe calitate, s-au căutat permanent soluții pentru a transmite informațiile în modul cel mai eficient posibil. Oamenii s-au plictisit să citească același lucru „deghizat” peste tot pe Internet. O posibilă direcție din acest punct de vedere ar fi conținutul „dens”: cât mai multă informație într-un spaţiu cât mai redus, care să atragă audiența.
3. Inteligenţa artificială este viitorul
Inteligența artificială este unul dintre domeniile de mare interes la ora actuală. Google investește foarte multe resurse în această direcție şi cu siguranță acest demers va avea implicații şi în SEO. Google RankBrain deschidea drumurile în 2015 spre o indexare bazată pe un algoritm de învățare al unei inteligențe artificiale, pe care l-a continuat cu Google HummingBird. Cel mai probabil Google va continua să dezvolte algoritmi pentru inteligențe artificiale şi să-i aplice şi în nișe precum interpretarea datelor sau automatizarea procedeelor de vânzare. Cert este că A.I. va interveni cândva în viitorul apropiat în marketing, deci şi în SEO. Rămâne de văzut cum.
4. Personal brandingul, arma secretă a SEO
Brandingul personal va deveni o armă secretă a SEO. Transformarea unui start-up într-o „personalitate” are multe efecte pozitive. O voce creată pentru brandul tău va construi o relaţie bazată pe încredere între tine şi potenţialii clienţi, plus o creştere semnificativă a traficului organic. În contextul în care platformele de social media îşi optimizează algoritmii pentru a favoriza apariţia postărilor individuale în detrimentul celor branduite, se aşteaptă ca tot mai multe companii să apeleze la această tehnică. Dar personal brandingul e o sabie cu două tăişuri: duce concomitent la mai multe oportunităţi de abordare a pieţei, dar şi la mai multă competiţie. Cu strategia potrivită însă, efectele vor fi cu siguranţă pozitive.
5. Asistenţii digitali, viitorii “majordomi” SEO
Un ultim aspect pe care doresc să-l evidenţiez este cel legat de asistenţii personali digitali şi felul în care aceştia vor influenţa SEO. Îmbunătăţirile aduse unor servicii precum Siri sau Google Assistant a determinat o creştere semnificativă a utilizării lor şi, simultan, o creştere a numărului de căutări verbale. Acest lucru va oferi modalităţi de căutare noi şi, simultan, noi oprtunităţi de ranking.
În concluzie, este greu de estimat care sunt planurile Google şi a altor motoare de căutare pentru următoarea perioadă, dar aceste tendinţe se vor concretiza cu siguranţă cumva. Desigur, nu este nevoie de o “revizie generală” a strategiei tale, dar este bine să fii conştient de impactul pe care aceste curente l-ar putea avea asupra campaniei tale. Cu cât eşti mai atent la ce se întâmplă în jurul tău şi mai bun la a anticipa “mişcările” pieţei, cu atât îţi vei spori şansele de a rămâne pe primele poziţii pe care le vizezi.