fbpx

Optimizare SEO pe înțelesul tuturor

SEO (Search Engine Optimization) înseamnă optimizarea pentru motoarele de căutare. Asta presupune procese și practici prin care crești vizibilitatea site-ului tău când persoanele caută anumite cuvinte cheie. Cu cât ai o vizibilitate mai mare și site-ul tău e mai sus în pagina de căutare, cu atât va avea mai mult succes.

Când cauți anumite produse sau servicii pe Google, probabil primele rezultate care îți apar au un ”ad” lângă ele. Acele site-uri sunt poziționate acolo deoarece cineva a plătit motorul de căutare pentru asta. În schimb, SEO se bazează pe creșterea organică. Astfel, echipa care se va ocupa de toate procesele și practicile SEO are ceva de muncă. 

Dacă vrei să afli care sunt bazele SEO, cum funcționează și cum te poate ajuta, citește articolul în continuare. Vom încerca să-ți oferim cât mai multe informații despre SEO, într-un limbaj pe care să-l înțeleagă fiecare persoană care a navigat măcar pentru o singură dată pe motoarele de căutare.

Cum funcționează SEO?

Motoarele de căutare folosesc roboți care colectează informații de pe toate paginile și le pun într-un index. Imaginează-ți că acest index e ca o bibliotecă imensă (sunt miliarde de pagini doar pe Google).

Apoi algoritmul analizează paginile în funcție de sute de factori care determină ”rank-ul”. Astfel, la fiecare căutare, paginile o să apară într-o anumită ordine.

Ei bine, în această bibliotecă imensă, bibliotecarul a citit toate cărțile. În funcție de acei factori îți oferă cea mai relevantă carte pentru nevoile și dorințele tale. Factorii se împart în:

  1. Optimizare internă (on-page SEO). Aceasta este direct controlată de către echipa SEO. Printre factori se numără scrierea unor texte calitative și relevante, îmbunătățirea vitezei de încărcare, adăugarea cuvintelor cheie, optimizarea URL-ului și a legăturilor interne, optimizarea imaginilor din site, iar lista poate continua cu o mulțime de astfel de obiective. Viteza paginii este un alt aspect foarte important de care specialiștii în optimizare țin cont atunci când doresc să aducă un website pe primele poziții din căutări.
  2. Optimizarea externă (off-page SEO). Aceasta are legătură cu colectivul. Printre factori se numără calitatea și numărul legăturilor direcționate către pagina analizata, contextul în care apar, cantitatea de interacțiuni sociale, autoritatea și credibilitatea surselor, etc. Altfel spus, website-ul trebuie să fie recomandat de cât mai multe alte proiecte online. Cu cât aceste proiecte care fac recomandarea sunt mai relevante pentru motoarele de căutare, cu atât legătura este mai favorabilă pentru proiectul care a fost recomandat.

Totodată, trebuie să iei în considerare calitatea proceselor și practicilor. Există tactici care îți permit să manipulezi motoarele de căutare, astfel încât să pagina să pară relevantă și importantă. Asta e numește Black Hat SEO (SEO pălărie neagră).

Printre aceste tactici se numără utilizarea excesivă a cuvintelor cheie sau ascunderea lor după imagini, cumpărarea legăturilor, afișarea unui conținut diferit roboților față de utilizatori etc.

Motoarele de căutare au devenit tot mai sofisticate. Astfel, în ziua de azi, deși poți apela la aceste tactici mai puțin etice, nu e indicat. Poți ajunge repede în prima pagină pe Google, însă dacă motorul de căutare te prinde, pagina va deveni total irelevantă.

În schimb, tacticile White Hat SEO (SEO pălărie albă) sunt în conformitate cu regulile motoarelor de căutare. Aici interesul tău sunt oamenii și calitatea, nu ajungerea cât mai rapidă pe primele pagini.

De asemenea, există și Gray Hat SEO (SEO pălărie gri) care e o combinație între cele două. Deși se respectă normele morale, îți oferă un avantaj. Totuși, pe termen lung, acestea pot fi sancționate.

De ce este SEO important pentru marketing?

Oamenii folosesc motoarele de căutare de miliarde de ori în fiecare an. Majoritatea acestor căutări au scop comercial, oamenii dorind să achiziționeze un produs sau serviciu.

Ei bine, dacă ai un site sau magazin online, o pagină mai vizibilă și cu un ”rank” mai bun va fi vizitată de mai multe persoane. Astfel, vânzările SEO o să crească, deoarece sunt mai mulți cumpărători și potențiali cumpărători pe pagina ta.

De asemenea, brandul tău va avea o expunere mai mare. Probabil că nimeni nu va știi cum se numește magazinul tău online dacă e pe a 10-a pagina pe Google. În schimb, dacă apare pe prima pagină și utilizatorii îl văd de mai multe ori, sunt șanse mai mari ca aceștia să-l rețină.

SEO îți poate chiar economisi bani. Dacă la început nu ai un buget destul de mare pentru o echipă SEO, poți învăța singur bazele.

Indiferent de afacerea online pe care o ai, SEO îți va aduce mai mulți vizitatori. În consecință, vânzările o să crească și lumea o să fie informată despre brandul tău.