Vrei să creşti organic vizibilitatea site-ului tău?
Primul pas este, în mod normal, cel al auditului SEO. Pentru că un audit SEO va scoate la iveală informaţii valoroase despre strategiile şi tacticile SEO folosite în trecut pentru promovarea site-ului tău. Sau chiar despre lipsa acestora. Plus că va fi o bună ocazie pentru a începe o colaborare proaspătă alaturi de un nou partener.
Cele mai bune audituri sunt cele făcute în profunzime şi centrate în jurul a trei aspecte esenţiale:
-cel tehnic
on-page (vizează direct conţinutul site-ului)
-off-page (măsurile luate în afara site-ului propriu zis)
De asemenea se vor folosi şi analize comparative între cuvintele cheie sau cele concentrate pe orientarea către obiective, ceea ce va permite o analiză mai aprofundată privind performanţa cuvintelor cheie şi a concurenţei totodată.
Când investeşti timp, energie şi bani într-un audit SEO o faci în vederea obţinerii unui rezultat concret, aplicabil. Fie te aştepţi să îţi recuperezi o parte din investiţie, fie te aştepţi la o îmbunătăţire a clasamentului de start şi a traficului şi chiar o creştere a vânzărilor.
Aşa că se va pune, ineviatabil, întrebarea: ce urmează după un audit SEO?
Există câţiva pasi specifici pe care trebuie să îi urmezi pentru a transforma un audit SEO într-o forţă de propulsie pentru afacerea ta şi pentru a te asigura, totodată, că timpul şi investiţia ta nu s-au risipit de pomană.
Execută o statistică
Un raport de audit detaliat, elaborat manual, cel mai adesea include următoarele:
-lista elementelor SEO examinate
-Care este statutul acestora şi cât de mult cântăreşte în raport cu cele mai bune practici de optimizare SEO şi în raport, de asemenea, cu vizibilitatea şi competitivitatea
-indicarea aspectelor care trebuie corectate sau îmbunătăţite
Aceste lucruri trebuie să se regăsească în orice raport, dar de multe ori se întâmplă să se regăsească doar sub forma unui rezumat sau al secţiunii de concluzii. Iar cu cât este mai succinct un raport cu atât poate fi mai neclar, mai ambiguu şi mai lipsit de profunzime. Din acest motiv, primul pas pe care trebuie să îl faci după un audit SEO este acela de a pune la punct o statistică, de preferat detaliată, a tuturor lucrurilor şi aspectelor specifice asupra cărora trebuie intervenit.
Prioritizarea pe baza nivelului de impact
Folosind lista care a fost inclusă în raportul de a audit sau cea a statisticii pe care ai elaborate-o tu, este timpul să începi faza de planificare
Dacă ai posibilitatea de a lua legătura cu echipa care s-a ocupat de audit sau chiar să organizezi o şedinţă post-audit, atunci acesta este cel mai bun moment de a învăţa şi a înţelege la ce fel de impact te poţi aştepta pentru fiecare element din lista de statistici.
Magnitudinea impactului nu va fi aceeaşi pentru toate intervenţiile de corectare sau optimizare. Chiar dacă profesioniştii în domeniu evită promisiunile categorice tocmai din cauza naturii incerte a industriei, trebuie totuşi să existe o scară şi un mod obiectiv de a prioritiza lista în funcţie de gravitatea problemelor.
Reglarea aşteptărilor cu privire la impact, chiar dacă în acest moment se bazează numai pe criterii de referintă şi pe modul în care îţi doreşti tu să stea lucrurile, te vor ajuta mai tărziu la măsurarea impactului real.
De exemplu, rezolvarea problemelor legate de lipsa titlurilor sau a metadescrierilor de pe fiecrae pagină a site-ului prin scrierea de etichete personalizate, îmbunătăţite şi utile, tocmai pentru că, cel mai probabil, va mări impactul, ar trebui să aibă o prioritate mai mare decât implementarea unei scheme structurate a paginii de contact.
Identificaţi resursele necesare
Cu o listă prioritizată a elementelor asupra cărora trebuie să interveniţi bazându-vă pe nivelul de impact aşteptat, puteţi acum determina timpul, bugetul şi resursele necesare abordării fiecărui element.
Unele îmbunătăţiri pot fi făcute în doar câteva minute de o persoană cu o minimă pregătire, în timp ce altele pot necesita asistenţă din partea altor departamente, specializări sau chiar din exterior.
Implementarea unor strategii de etichetare deopotrivă sofisticate şi riguroase poate implica nu numai o bună pregătire SEO din punct de vedere tehnic, dar şi abilităţile unui dezvoltator web. Iar aceste resurse pot costa bani şi trebuie introduse în planificare.
Odată ce ştii cât va dura pentru a implementa fiecare element, cât timp şi câte resurse presupune corelat cu nivelul de impact din etapa anterioară, poţi filtra din nou lista pentru a o reprioritiza.
Elaborează o cronologie
În acest moment ai o schită, o idee cu privire la cantitatea de efort şi nevoile implicate. Este fix momentul în care nu trebuie să iei piciorul de pe acceleraţie. Chiar dacă avansarea în direcţia optimizării SEO poate fi descurajantă din pricina constrângerilor legate de timp, resurse şi buget. Optimizarea SEO este un angajament pe termen lung, alimentat în permanenţă de activităţi pe termen scurt şi operaţiuni tactice.
În acest punct ar trebui să poţi vedea întreaga investiţie necesară pentru implementarea tuturor elementelor din listă. Iar pe baza bugetării, a ritmului şi a capacităţii de a te implica, poţi estima cât timp este necesar pentru a aborda toate aspectele.
Dispunând de aceste date, acum poţi elabora o cronologie cu repere clare, obiective specific şi cicluri de raportare pentru a măsura impactul efortului.
Crează-ţi un plan de acţiune
Pentru a-ţi pune planul în acţiune trebuie în primul rând să te asiguri de câteva lucruri, printre care:
-uşurinţa colaborării
-planificarea şi repartizarea sarcinilor
-asumarea răspunderii
Indiferent că este vorba despre o planificare a fluxului de lucru, de elaborarea unui instrumentar SEO sau a unei suite de proiecte de management, tratarea acestora ca proiecte reale şi indispensabil aduditului nu poate fi decât unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poţi face pentru a beneficia de o şansă reală.
Repartizarea unui număr de sarcini prea mare echipei, a membrilor săi sau asupra unor grupuri de lucru lipsite de viziune sau răspundere poate constitui un risc de eşec foarte mare.
Adaptarea aşteptărilor în conformitate cu un plan realist este critică în ceea ce priveşte finalizarea la timp şi în conformitate cu bugetul.
Nu toate părţile implicate vor înţelege potenţialul optimizării SEO, în special dacă joacă doar roluri episodice în toată această campania. Cel mai probabil managerul IT nu va înţelege pentru ce să facă modificări apparent insignifiante ca cea a înlocuirii redirecţionării 302 cu redirecţionarea 301. Iar fără o educaţie corespunzătoare şi o misiune clară, astfel de sarcini pot trena pentru mult timp în departamentul IT, fiind considerate ca având o prioritate scăzută. Ba chiar pot să nu se finalizeze niciodată.
Obţinerea succesului
Cum vei şti dacă optimizarea SEO a avut success şi dacă efortul a meritat?
Revenind la obiectivele şi aşteptările pe care le-ai stabilit în primul pas post-audit când ai evaluat cel mai bun nivel de impact posibil al elementelor identificate, poţi măsura acum performanţa. Folosind datele de referinţă poţi izola planificarea proiectului observând modificările suferite de-a lungul campaniei la nivelul clasificărilor, afişării, al traficului şi chiar al vânzării.
Cu un plan concret şi un effort susţiut vei putea urmări îmbunătăţirile specifice.
Asigură-te că foloseşti adnotarea Google Analytics pentru a primi rapoarte regulate, lunare sau săptămânale – în funcţie de durata cronologiei de implementare. Aceasta este o modalitate foarte bună de a urmări îmbunătăţirile de-a lungul timpului şi de a înţelege diferenţele dintre nivelul de impact estimat iniţial şi cel real tocmai pentru a putea opera corecţiile necesare. Dacă este cazul, bine-nţeles.
Concluzii:
Procesul de audit SEO poate fi copleşitor.
În funcţie de tipul de audit şi de cât de mult suport, informaţie şi înţelegere dobândeşti la sfârşitul acestui process, transformarea auditului într-un puternic instrument de optimizare a site-ului se poate dovedi o sarcină destul de dificilă. Dar prin transformarea intuiţilor într-un plan de acţiune măsurabil vei putea obţine succesul scontat şi resursele necesare utilizării SEO ca un valoros canal digital de marketing.