Studiile arată că 95% dintre utilizatori parcurg doar rezultatele care apar în prima pagină din Google, iar jumătate dintre click-uri merg spre primele trei rezultate.
Concret, asta înseamnă că, dacă nu ai o strategie SEO corectă, care să includă keyword-urile potrivite, businessul tău nu va avea traficul organic dorit și, implicit, nici rata de conversie nu va fi mare.
Cuvinte cheie SEO: de ce sunt importante?
Atunci când stabilești strategia SEO pentru cuvintele cheie, primul lucru pe care trebuie să îl iei în considerare este intenția din spatele acesteia. Cu alte cuvinte, va trebui să te întrebi de ce anume vrei să optimizezi site-ul, ce vrei să câștigi în urma acestui proces, care e obiectivul final.
Pentru majoritatea celor care dețin business-uri online, răspunsul la întrebările de mai sus include două ramificații:
- Creșterea traficului organic, care, la scară mai mare, înseamnă vizibilitate mai bună și mai multe șanse de a aduce în site vizitatori din target-ul demografic.
- Creșterea ratei de conversie, adică a raportului dintre cei care intră pe site și cei care întreprind o acțiune prevăzută în planul de marketing (de exemplu accesarea unei pagini de contact sau plasarea unei comenzi).
Noțiunea de „trafic” poate avea, însă, conotații diferite pentru owner-ul unui blog celebru și pentru CEO-ul unui magazin online.
Primul nu va avea un interes deosebit față de profilul vizitatorilor, ci va fi preocupat mai mult de numărul acestora. Al doilea, însă, va căuta să obțină un anumit tip de trafic.
Tocmai pentru a aduce acel tip de trafic dorit în site este necesară crearea unui profil cuvinte cheie. Sau, cu alte cuvinte, crearea unei strategii care să pună accent pe găsirea cuvintelor cheie potrivite.
Keywords SEO: ia în considerare tot timpul intenția de căutare a utilizatorului
Atunci când alcătuiești o listă de cuvinte cheie generatoare de trafic sau cu potențial de a mări numărul vizitatorilor este important să iei în considerare, în primul rând, modul în care utilizatorul ar putea căuta serviciile sau produsele pe care le comercializezi.
Să încercăm, de exemplu, să creăm o listă de cuvinte cheie pentru B2B marketing SEO.
Exemplu: „B2B strategii marketing”.
Elemente care pot modifica keyword-urile:
- Intenție: „B2B strategii marketing populare”;
- Timp și dată: „2020 B2B marketing”;
- Locație: „B2B marketing România”;
- Calitate și preț: „cele mai bune strategii marketing B2B”.
Aceste sintagme sau combinații de cuvinte ajută motorul de căutare să îți returneze rezultate „tailored”, adică rezultate perfect pliate pe intenția ta de căutare. Ele sunt cunoscute mai ales sub numele de keyword-uri long tail și, atunci când vine vorba de alegerea unor cuvinte cheie generatoare de trafic, keyword-urile long tail se pare că sunt strategia câștigătoare. Sau cel puțin așa spune Spencer Haws, de la Niche Pursuits.
În linii mari, fiind mult mai specifice, long tail-urile tind să aibă rate de conversie mai mari, atât în click-uri, cât și în vânzări.
Până la urmă e firesc ca un singur cuvânt cheie generic să nu aibă același impact ca multiple cuvinte cheie care se pliază perfect pe intenția de căutare a utilizatorului. Cuvintele cheie long tail dovedesc, cel puțin in nișa de B2B SEO, că less nu înseamnă întotdeauna more.
Nu exclude, însă, nici cuvintele short tail. Brian Dean, de exemplu, de la Backlinko (unul dintre cei mai buni experți SEO din lume) își bazează strategia mai mult pe short tails.
Concluzia? Odată ce ai creat o listă de cuvinte cheie short și long tail, poți să treci la următorul pas: cercetarea/research-ul.
Alegerea cuvintelor cheie în SEO: importanța research-ului
Research-ul sau cercetarea e un proces esențial și trebuie să țină cont de trei factori:
- Volumul de căutare. Volumul localizat de căutare îți arată câți utilizatori caută un cuvânt sau o anumită combinație de cuvinte.
În cazul volumului de căutare trebuie să ții cont de o serie de variabile precum relevanța, specificitatea, popularitatea și competiția. Așadar, cuvintele cheie ar trebui să se plieze perfect pe produsele din site, pe servicii și pe conținut.
- Analiza competiției. Analiza competiției pe cuvinte cheie te ajută să îți dai seama care sunt acele keyword-uri care apar des în alte site-uri.
O analiză corectă te poate ajuta să descoperi că strategia ta de cuvinte cheie există și la alții. Cu toate astea, când vine vorba de B2B SEO, lucrurile se schimbă foarte mult: cuvintele cheie și temele sunt mai specifice, așa că șansele ca un alt competitor să încerce să aplice exact aceeași strategie sunt, în general, mai reduse.
- Ranking-ul. Dacă vorbim de alegerea cuvintelor cheie pentru strategia SEO, nu poți să închei research-ul fără să analizezi cum rankează competiția.
Tool-uri precum MozRank și PageRank Checker te pot ajuta foarte mult în acest sens pentru că îți arată cu exactitate pe ce se axează concurenții tăi.
Nu în ultimul rând, nu uita că nu toate keyword-urile merită efortul. Ce înseamnă asta? Înseamnă, în linii mari, că vor exista multe momente în care ai putea fi tentat să „vânezi” anumite cuvinte cheie foarte competitive, fără să iei în considerare timpul și resursele de care vei avea nevoie pentru a ranka pe acele cuvinte cheie.
O strategie mult mai bună ar fi să eviți să investești resurse financiare și eforturi considerabile pentru a obține rezultate modeste și să vizezi mai degrabă exact acele cuvinte cheie care te pot ajuta să ai rezultate concrete, cuantificabile.
De asemenea, nu uita că procesul de selectare a cuvintelor cheie pentru strategia SEO nu este unul definitiv, ci continuu. Așadar, din timp în timp va trebui să reevaluezi lista de keywords și să o modifici/îmbogățești în funcție de noile tale obiective de business.
Dacă ai nevoie de o strategie SEO corectă și perfect adaptată specificului afacerii tale, ne poți contacta oricând. Împreună vom dezvolta o strategie SEO pliată pe obiectivele tale de business și vom optimiza paginile din site pentru cuvintele cheie care au cel mai mare potențial de a genera conversii.