Potrivit estimărilor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online, n.r.), sectorul e-commerce a depășit 4,3 miliarde de euro la finalul anului trecut, crescând cu aproape 22% comparativ cu 2018.
De asemenea, ARMO mai estimează că ritmul de creștere se va menține și în acest an, când vom depăși, cel mai probabil, pragul de 5 miliarde de euro.
În acest context un magazin online îți poate aduce venituri considerabile, mai ales dacă activezi pe o nișă în care există o cerere mare.
Însă, tocmai pentru că e-commerce-ul a înregistrat creșteri atât de mari, competiția e una pe măsură: va trebui să concurezi atât cu titanii internaționali și locali (ex.: Amazon, eMAG etc.), cât și cu o întreagă constelație de magazine online mai mici.
Un business consultant te poate ajuta să descâlcești ițele acestui hățiș plin de concurenți direcți, însă nu e suficient: magazinul tău online nu va ajunge niciodată acolo unde trebuie dacă nu poate fi găsit pe prima pagină din Google.
E-commerce-ul și SEO merg mână în mână și tocmai din acest motiv ar trebui să te familiarizezi cu strategiile de promovare magazin online.
În cele ce urmează îți prezentăm, așadar, câteva elemente ale unei strategii SEO care poate aduce rezultate cuantificabile și pe care ar trebui să le implementezi cât mai repede, în cazul în care nu faci deja asta.
- Descrieri produse magazin online
Magazinele online de succes știu că descrierile de produse reprezintă o sursă importantă de trafic și, implicit, de atragere a potențialilor clienți, prin urmare investesc bugete impresionante în servicii de SEO și de promovare prin content/conținut de calitate.
Studiile făcute pe piața internațională au arătat că descrierile de produse sunt la fel de apreciate precum review-urile de către potențialii cumpărători, așa că nu ar trebui să lipsească nici din site-ul tău.
Concluzia? Cel mai bun moment să investești în zona de optimizare produse magazin online era ieri, însă următorul „cel mai bun moment” e cel de față.
Pe lângă considerentele enumerate mai sus, descrierile, atunci când sunt făcute corect, cu respectarea regulilor SEO, îți vor poziționa mai sus magazinul în Google. Ar trebui să te asiguri, însă, că descrierile pentru produsele tale vor fi făcute de o echipă de SEO & content cu experiență, care să pună accent și pe informare, dar și pe calitate.
- Conținut de calitate
Dacă vorbim despre strategii SEO pentru magazine online, nu putem să omitem conținutul. În linii mari, în categoria content pentru magazin online intră două categorii de conținut: conținutul pentru SEO off-page și conținutul pentru SEO on-page.
În cazul SEO on-page existența unui blog ar trebui să fie un „must-have” al strategiei SEO recomandată unui magazin online. Un blog reprezintă o abordare permisivă și, în același timp, creativă, care te poate ajuta să construiești o relație cu clienții: tu le oferi conținut valoros și, în schimb, ei pot decide să meargă mai departe și să cumpere de la tine.
În content marketing, conținutul vinde, însă nu face greșeala de a transforma blogul într-un spațiu în care faci PR: un blog nu ar trebui să conțină doar noutăți despre compania ta.
Sigur, există clienții fideli cărora le poate păsa de ultimele noutăți din cadrul companiei tale (ex.: ai demarat o campanie de reciclare sau compania a primit un premiu important), însă adevărul e că majoritatea utilizatorilor care ajung pe site-ul tău nu sunt interesați decât de produse.
Prin urmare, în cazul în care aceștia ajung în site, căutând o anumită informație, sunt interesați mai mult de găsirea sau de rezolvarea acelei probleme specifice și mai puțin de ultimele realizări ale companiei tale. Este bine, așadar, să încerci să pliezi conținutul din blog pe informații utilitare, care pot veni în ajutorul clienților tăi, și mai puțin pe laude la adresa brandului.
Și fiindcă vorbim despre o industrie foarte competitivă, nu uita că accentul pe conținut de calitate trebuie să se vadă și în strategia de SEO off-page.
- O arhitectură corectă a site-ului
Niciun site nu ar trebui să aibă pagini care să fie la o distanță mai mare de 3 link-uri. O spune și Neil Patel, o arată și rezultatele.
Dacă acest lucru nu e valabil și pentru site-ul tău, atunci vestea rea e că structura site-ului este nu doar obositoare pentru utilizator, ci și neprietenoasă cu algoritmii motoarelor de căutare.
Adaugă, acolo unde este posibil, categorii/subcategorii și construiește un sistem puternic de link-uri interne. Ideal ar fi ca homepage-ul să fie vârful piramidei, iar din homepage să pornească categorii și subcategorii (din nou, acolo unde este cazul).
Această structură nu doar că îi va permite utilizatorului să navigheze cu ușurință în site, ci are și potențialul de a crește ranking-ul pentru fiecare dintre paginile existente.
- Online security
Un incident de securitate poate deveni un adevărat dezastru pentru terții implicați. Datele și informațiile personale pe care aceștia le-au furnizat pot fi puse în pericol, prin urmare nu ar trebui să neglijezi securitatea online.
Consecințele amănunțite ale unui asemenea potențial incident de securitate sunt greu de anticipat, însă în mod sigur reputația magazinului tău online va avea de suferit.
Câteva lucruri pe care le poți face, pentru început: să treci de la http la https (dacă nu ai făcut asta deja, ar trebui să prioritizezi acest aspect) și să te asiguri că toate plugin-urile din site sunt mereu actualizate cu cea mai nouă versiune disponibilă (cele vechi tind să aibă vulnerabilități cunoscute, care pot deveni ușor de exploatat).
- Un site mobile friendly
Dacă vorbim de procesul de optimizare a unui magazin online, vorbim, implicit, și de optimizarea pentru device-urile mobile. De unde poți începe? Ai putea începe, de exemplu, prin a afla dacă site-ul tău face parte din categoria celor care au responsive design.
Poți continua, apoi, prin a te asigura că fonturile folosite sunt adaptate ecranelor mobile, că interstițialele (bannere, pop-up-uri, reclame de diverse tipuri) nu sunt intruzive și nu strică experiența utilizatorului și, nu în ultimul rând, nu uita să verifici dacă site-ul are o viteză de încărcare optimă (un site care se încarcă greu va îndepărta posibilii clienți și va afecta și ranking-ul).
- Audit anual
Strategiile SEO pentru magazine online includ și un audit anual. Zona de SEO pentru magazine online este în continuă schimbare, deci e foarte important să adaptezi site-ul la schimbările impuse de algoritmii Google, să te asiguri că rămâi competitiv în raport cu concurența directă și, mai ales, să repari posibile erori care pot apărea în site și care pot paraliza nu doar experiența utilizatorului, ci întreg businessul.
Un audit anual făcut de o agenție de SEO specializată te va ajuta să detectezi toate aceste probleme la timp și să rămâi competitiv.
Cele de mai sus sunt doar câteva dintre lucrurile pe care le poți face pentru a promova cât mai bine businessul tău în online.
Recomandarea noastră este să gândești pe termen lung și să investești în servicii SEO de calitate. Experții dintr-o agenție vor concepe și vor implementa strategii de promovare perfect adaptate specificului businessului tău, iar asta va duce la obținerea unor rezultate reale, cuantificabile și, mai ales, pe termen lung.