Înainte de a intra în subiectul acestui articol, trebuie făcute câteva mențiuni importante:
Bloggingul este una dintre cele mai durabile activități practicate pe World Wide Web.
A fi blogger nu este echivalent cu a avea pur și simplu un blog, așa cum a fi scriitor nu este echivalent cu a fi capabil să scrii.
De ce am făcut aceste mențiuni?
Pentru că o atitudine care persistă de mult timp printre utilizatorii de internet, și nu numai, este că un blogger este un pierde vară care scrie și el niște texte. Eventual bagă 2-3 advertoriale, adică se vinde pe bani (!), dă share la niște poze cu pisici și asta e tot.
Evident, că în fiecare domeniu, există și astfel de oameni precum cei de mai sus, însă aici vom vorbi despre bloggerii profesioniști și de cei care și-au făcut o reputație prin intermediul blogului. Sau după cum sunt cunoscuți la ora actuală: influenceri.
De ce vorbim despre bloggeri, blogging și ce legătură este între ei, SEO și conținutul scris în general?
Să descoperim împreună!
Oricine poate fi blogger!(?)
Întâi, pentru cei care au deschis internetul mai târziu, ce înseamnă să fii blogger?
Pe scurt, să ai o platformă web, fie gratuită precum cele wordpress, blogspot șcl. sau un domeniu cumpărat, cu numele tău sau un alias, unde să postezi texte cu subiecte la alegerea ta.
Evident, asta e versiunea scurtă. Foarte scurtă.
Pentru că la asta se rezumau bloggerii acum un deceniu, înainte de apariția social media așa cum o știm astăzi.
Astăzi, lucrurile stau puțin diferit.
Blogul nu este doar al bloggerilor care fac din scris o meserie și o pasiune deopotrivă, ci este disponibil pentru orice platformă a unui business online, de exemplu.
Da, tu cel care ai un business online de orice natură, poți avea un blog pe care să postezi regulat (sau nu) informații și opinii relevante privind specificul nișei tale.
Ce face însă diferența între un blogger și un om care are un blog?
Totul!
A fi blogger vs. a avea un blog
Așa cum am precizat mai sus, există o diferență colosală între a fi blogger și a avea un blog pur și simplu. Am făcut o analogie între a fi scriitor și a ști să scrii.
Cu toții știm să scriem, într-o măsură mai mare sau mai mică. Este una dintre primele abilități pe care le deprindem la școală și cu siguranță este una de bază.
Ce este scrisul, însă?
Asta e una dintre întrebările alea atât de simple și generaliste, încât devin complexe. Să despicăm firul în patru:
- Scriem în fiecare zi. Fie că e vorba de un mesaj pe telefon, o postare de Facebook, un text structurat sau un e-mail la birou.
- Scrisul este una dintre cele mai recurente activități ale noastre ca ființe sociale, deși nu ne gândim foarte mult la el.
- Așadar, de ce scriem? Fiindcă dorim să comunicăm!
- De ce dorim să comunicăm? Pentru că vrem să transmitem niște informații, niște gânduri, niște idei utilizând un format grafic care ne este tuturor familiar: prin cuvinte.
Lucrul la care nu reflectă mulți este: cum scriem?
Aici se face abia diferența între blogger și cel care scrie oricum pe un blog. Între scriitor și cel care scrie fiindcă știe cuvinte.
Între cel care știe să transmită un mesaj și cel care nu se gândește la ce transmite prin cuvinte.
De ce trebuie să știi cum să scrii ca un blogger?
Poate nu vrei să fii blogger.
Poate nu ai talent la scris sau pur și simplu nu e o activitate pe care vrei să o practici recurent.
Dar…
Dacă citești acest text și ai un business online, TREBUIE să ai un blog pe website-ul tău.
Da, cuvântul ăsta de care ne ferim toți, trebuie, este folosit corect mai sus. Trebuie să ai un blog pe website-ul tău din foarte multe motive. Uite doar câteva:
- Te ajută să menții o legătură vie cu cititorii tăi
- Îți oferă posibilitatea să scrii articole care să devină virale și să îți facă business-ul cunoscut
- Prin optimizarea corectă din punct de vedere SEO, te va ajuta să rankezi (să fii în topul căutărilor în Google) pe cuvinte-cheie esențiale pentru business-ul tău online
- Îți oferă viziunea unică a business-ului asupra domeniului sau nișei din care faci parte
- Poate crea o comunitate, deci o audiență care să interacționeze cât mai des cu website-ul tău
- Creează conversii, dacă plasezi link-uri inteligent în articolele de blog
- Explică mai în detaliu natura business-ului tău și implicit a produselor/serviciilor pe care le oferi
Și astea sunt doar avantajele care mi-au venit în minte acum și îndeajuns de multe încât să nu încalce porunca a 9-a a scrierii fresh de care vorbeam într-un articol anterior.
Ți se par îndeajuns de multe motive încât să ai un blog pe website-ul tău?
Dacă da, atunci să mergem mai departe!
Mi-am făcut un blog. Ce fac cu el?
Ajungem la partea cea mai importantă a articolului.
Poate până acum unii au zis: da, dom’le, e important să ai blog, știm asta. Treaba e: ce facem cu el?
E o întrebare legitimă.
Cum poți scrie tu pe blog-ul de pe website-ul magazinului tău online sau a site-ului de prezentare, dacă nu știi de unde să începi?
Cum să poți scrie ca un blogger cu experiență când tu nu ai așa ceva? Ba mai mult, poate nici nu vrei să ai experiență în așa ceva.
Răspunsul e simplu. Nu trebuie să scrii tu. Dacă ai un business cu flori, piese auto, livrare de mâncare, rochii la comandă sau organizări de petreceri, înseamnă că tu știi foarte bine acel domeniu. Putem spune, chiar, că ești un expert.
Scrisul necesită la rândul său expertiză.
Chiar dacă pare că oricine poate să înșiruie cuvinte pentru a transmite mesaje, scrierea unui text cu impact este o adevărată artă, căreia cineva trebuie să i se dedice întru totul. Și nu o spun eu. O spun zecile, sutele sau chiar miile de articole scrise pe tema asta: cum să scrii pentru a avea impact.
Așadar pe scurt: TREBUIE să ai un blog pe website-ul tău, dar nu TREBUIE să scrii tu, dacă nu asta este vocația ta.
Pentru că dincolo de ce vrei să transmiți trebuie să ții cont de:
- Audiență (cunoaște-ți publicul-țintă ca pe tine însuți)
- Structură (cum structurezi textul pentru a fi ușor de citit, dar și ușor de înțeles)
- Cuvinte-cheie
- Link-uri
- Imagini reprezentative
- Optimizare SEO și lizibilitate
- Număr de cuvinte optim
- Vocabular adecvat audienței business-ului tău
Da, toate cele de mai sus sunt necesare pentru a scrie cu impact și pentru a avea rezultate directe din blogul website-ului tău, așa cum obțin și bloggerii din scris.
Nu trebuie să îți faci griji, însă.
Tu trebuie să îți cunoști domeniul, pentru că de scris și optimizare ne ocupăm noi.
Așteptăm cu interes să ne contactezi și să ne spui despre business-ul tău.
Noi îți vom spune cum îți vom transforma blogul într-un generator de conversii.