Se fac, deja, câțiva ani buni de când piața din România a auzit de SEO.
De fapt, acest acronim a apărut în momentul în care Google a devenit din ce în ce mai vizibil și mai activ în viețile noastre. Oamenii au început să caute tot mai des produsele și serviciile de care au nevoie direct pe Google, ceea ce a însemnat (și încă înseamnă) o oportunitate imensă pentru business-uri să ajungă la clienți prin intermediul unui ecran.
Odată cu toată această “dezvoltare” au apărut foarte multe informații, iar proprietarii de afaceri au devenit tot mai confuzi cu privire la strategiile de marketing online pe care trebuie să le acceseze. În special când vine vorba de această strategie de marketing, SEO, care a fost și încă este “greu de monitorizat si cuantificat”. Adică, pe scurt, câți bani îmi aduce? Dacă bag 1000 de euro într-o lună îmi aduce 5000?
Nu voi intra în această discuție, legată de profitabilitatea acestei strategii de marketing, însă după 6 ani și câteva sute de campanii de SEO monitorizate și gestionate, pot spune că în momentul de față, online, totul pleacă de la o strategie SEO, bine gândită.
Si pentru că cel mai important pentru un antreprenor este să fie informat, am încercat să răspund la 2 întrebări des-întâlnite când vine vorba de SEO.
1. Tu câte “cuvinte cheie” îți optimizezi în Google?
Daca ai răspuns cu un număr exact, probabil ești unul dintre fericiții posesori ai unui “pachet” gold, silver, platinum, expert, basic, sau full, care îți aduce următoarele “beneficii”:
- Conținut de slabă calitate
- Adică articole care nu “prea” au legătură cu afacerea ta sau cu modul in care tu îți dorești să te poziționezi în piață.
- Link-uri de și mai slabă calitate decât conținutul
- Adică sursele unde sunt postate articolele (de slabă calitate, am stabilit deja) sunt site-uri fantomă pe care nu intră utilizatori și care sunt doar “ferme de link-uri” prin care se manipulează motorul de căutare
- Lipsa explicațiilor de orice natură în legătură cu modul în care se dezvoltă afacerea ta în mediul online.
- Lipsa rapoartelor de activitate sau a rapoartelor de monitorizare a rezultatelor.
PS: știu că nu o să mă crezi, dar într-o campanie SEO nu se optimizează “cuvinte-cheie”, ci paginile site-ului, care ajung în poziții de top în Google pentru anumite cuvinte-cheie.
Așa că dacă ai impresia acum că trăiești un vis, e semn bun, încă mai ai timp să te informezi și să faci ce trebuie pentru business-ul tău.
2. Firma care îți face site-ul ți-a inclus în super–pachetul de dezvoltare și “optimizare SEO”? Cum îți poți da seama dacă ceea ce ți se promite, este ceea ce primești?
Daca în procesul de creare a site-ului nu ați avut nicio discuție despre:
- dimensiunea pieței pe care dorești să o accesezi
- motivele pentru care site-ul trebuie să aibă o anumită structură
- structura efectivă a site-ului (categorii, subcategorii, filtre etc)
- care sunt competitorii tăi și ce fac din punct de vedere SEO
- optimizarea anumitor texte din site
…probabil că ești unul dintre cei care au câștigat “loteria site-urilor bine optimizare” și nu mai trebuie să plătești sute/mii de euro pentru optimizare, pentru că o primești gratuit în pachet.
Sau
…ești neinformat de către furnizor, ceea ce înseamnă că ești pe punctul de a face un site care nu o să performeze în Google. Bineînțeles, acest mesaj nu este pentru cei a căror filozofie de viață este “crede și nu cerceta”. Pe aceștia sunt convins că o să îi ajute Dumnezeu sa urce în Google.
Niciodată nu e prea târziu pentru o privire dintr-o alta perspectivă, pentru ca îți poate salva business-ul.
Spor la SEO!