Cine a fost atent în ultimele două sau chiar trei luni la cum evoluează traficul din Search și a ciulit urechile la discuțiile SEO de pe forumurile de specialitate a auzit despre fluctuațiile în rezultatele căutărilor Google și noile tendinte de modificare a pozițiilor de ranking.
Însă în ultimele doua saptamani, cateva evenimente de nivel roșu au declanșat o avalanșă de diferente la nivel de trafic și poziționare in SERPS.
Acest articol are rolul de a elucida parte din ce se întâmplă și la ce ne putem aștepta în perioada iulie – septembrie din punct de vedere al modificărilor la nivel de algoritm și a schimbarilor ce vin la pachet cu acestea in vederea imbunatatirii serviciilor SEO si calitatii campaniilor de on page SEO si Local SEO.
Update-uri Google in anul 2023
Vom recapitula ce s-a intamplat pana acum din punct de vedere al update-urilor confirmate si al evenimentelor de tip “search ranking volatility” care ne prezinta o analiza a update-urilor neconfirmate, ce pot fi de tip standalone sau parte dintr-un pachet mai mare de tip Core Update.
Ultimul update Google confirmat a fost lansat in Aprilie 2023 supranumit si Reviews Update, iar inainte de acesta, update-ul de nivel Broad Core din Martie.
Însă de atunci au fost mai multe situații semnalate atat de webmasteri cât și de companii mari care au proiecte de evaluare a traficului organic la nivel mondial precum SemRUSH, SERPMetrics, Rankranger, Accuranker, CognitiveSEO sau Algoroo ca sa denumim cativa dintre acestia.
Incepand cu luna Mai, au fost mai multe update-uri neconfirmate de Google dar care au impactat in mod direct traficul organic și împărțirea proprietăților web în rezultatele căutărilor Google (SERPS).
Predictia Happy Advertising este ca la baza acestor “unconfirmed updates” sta un factor destul de important si anume, lansarea actualizarii pentru update-ul denumit “Helpful Content Update” care are ca scop două perspective și anume: servirea de conținut folositor, de încredere care este creat cu intaietate pentru oameni și descoperirea acelor “hidden gems” la nivel de conținut folositor și de mare interes, care se poate găsi pe proprietăți web de tipul forumurilor sau blog-urilor.
Semnalmente ale update-urilor neconfirmate
După cum spuneam la începutul articolului, mai multe companii ce se preocupa cu urmărirea indicilor de volatilitate au lansat mai multe grafice ce prezinta situatia actuala a traficului din Google.
Analizandu-le putem corobora datele din aceste grafice cu situația fiecărui client în parte, proces ce ne ajuta in descoperirea și eliminarea factorilor ce pot impacta traficul în mod negativ.
Interpretare Grafice Update-uri Google 2023
Semrush prezinta urmatorul grafic cu raportare pe ultimele 30 zile respectiv 1 – 30 iunie 2023.
Observam ca volatilitatea este ridicată încă de la începutul lunii și că are trend ascendent cu un punct culminant chiar la sfarsitul perioadei de raportare cu o valoare de aproape 8 unități din 10, iar cu aproape o saptamana în urma o valoare similară pe 29 iunie, ceea ce indica faptul ca în aceasta perioada multe rankinguri și cuvinte cheie au castigat / pierdut poziții în SERPul Google ca efect al acestor actualizari neconfirmate.
Alt aspect interesant este faptul că dacă punem tabelul oferit de Semrush side-by-side cu un calendar observam ca schimbările majore au loc în perioada vineri – duminica a saptamanii, ceea ce indica faptul ca este posibil ca aceste actualizari sa fie incarcate în sistem joi noapte spre vineri și ca sunt monitorizate timp de 48-72 h pana cand se face revenirea la setarile initiale.
În continuare voi lista mai multe grafice realizate de companii independente asupra traficului respectiv volatilității din Google.
SERPmetrics:
RankRanger:
Advanced Web Rankings:
Cognitive SEO:
Algoroo:
SEO in 2023 – Ce ne rezerva Google
Deși suntem abia la mijlocul anului 2023, se pare ca Google “coace” un update mare care are nevoie de multiple runde de testare pe o perioada îndelungată de timp.
Primele update-uri neconfirmate au început sa apară la sfarsitul lunii mai, la nici 2 luni de la lansarea update-ului confirmat “Reviews Update” care sublinia importanta recenziilor și validitatea unei proprietăți web oferită de către utilizatorii acestuia, fie prin recenziile oferite prin platforma Google (vizite, review-uri GMB, comentarii pozitive) sau prin alte mijloace (rețele de socializare și recenzori independenți).
Știm deja ca este amintit un alt update masiv si anume HCU (Helpful Content Update) pe care l-am menționat și la începutul articolului.
Oare acesta sa fie motivul fluctuațiilor la nivel de rezultate search organic din cadrul Google sau ne confruntăm cu un update cu totul nou pentru care va trebui sa ne pregătim pe ultima sută de metri?
Aceasta este întrebarea de pe buzele multor specialisti din industrie. De aceea, echipa SEO Happy Advertising va supraveghea și monitoriza toate conturile pentru a înțelege ce anume vrea Google în mod punctual și pentru a pregăti schimbările din timp astfel incat sa evitam penalizari ne-necesare.
Concluzii
Indiferent ce ne pregateste Google, este clar cel puțin un singur lucru.
Este un update de proporții mari iar testele indica un interes sporit de perfecționare a acestuia și care se vrea a fi lansat spre sfarsitul anului 2023 începutul anului 2024, posibil în perioada Decembrie – Aprilie așa cum Google deja ne-a obisnuit.
Răspunsul agenției noastre este sa monitorizam și să actualizăm permanent activitățile SEO si DEV ale clienților pentru a preveni pierderi de nivel inalt.
Ramanem pregatiti si nu suntem gata sa strigam “hop” pana nu vom fi sărit și “gardul”.
Pe data viitoare cu vești bune!