~Ghid SEO pentru incepatori – Fii seniorul de care ai avut nevoie atunci cand ai fost junior!~
Serviciile SEO au inceput sa fie din ce in ce mai cautate in Romania. O multime de agentii cer cunostinte de SEO atunci cand vine vorba de angajare. Citind acest ghid SEO, vei reusi sa inveti bazele acestui domeniu din digital marketing. Vom prezenta in continuare ghidul pentru SEO tehnic, SEO On Page si Off Page. Atunci cand vorbim de SEO tehnic, ne gandim la experienta pe care robotii de la Google, dar si utilizatorii, o au cand intra pe site-ul tau. Acesta cuprinde mai multe puncte, pe care le vom discuta mai jos:
- Pagini 404 – Paginile 404 sau 4XX sunt acele pagini care nu functioneaza atunci cand vrei sa le accesezi. In conceptia Google-ului, care, fiind o afacere, doreste sa aiba profit maxim, paginile 404 creeaza o experienta negativa utilizatorilor sai, facandu-i sa inchida aplicatia. De aceea, site-ul tau ar putea fi penalizat daca exista pagini de genul.Â
Cum poti preveni acest lucru? – Ghid SEO Tehnic
Monitorizeaza permanent paginile existente si, daca stergi vreo pagina, asigura-te ca URL-ul vechi este redirectionat catre URL-ul nou.
- Continut duplicat
Aceasta problema poate interveni in doua situatii: fie certificatul de SSL nu a fost implementat corect, fie exista pagini foarte asemanatoare. In functie de sursa problemei, ai urmatoarele variante:Â
- Certificat SSL: asigura-te ca certificatul SSL este implementat corect
- Continut asemanator: scrie continut diferit pentru fiecare pagina, sau pune canonical link la paginile neimportante
- Robots.txt si sitemap
Fisierul de robots.txt este acel fisier pe care robotii de la Google il acceseaza atunci cand crawluie site-ul. De aceea, el trebuie scris intr-un format valid si sa contina si sitemap-ul.
In ceea ce priveste sitemap-ul, acesta este, de asemenea, un fisier pe care robotii de la Google il crawluie. Sitemap-ul ar trebui sa contina toate paginile site-ului pe care vrei sa le indexeze Google, impartite in categorii. In ceea ce priveste SEO On Page, vom discuta despre headings, meta titluri si imagini – Ghid SEO On Page
- Â Headings
Titlurile sau headings sunt acele elemente HTML pe care le punem in pagina pentru a diferentia paragrafele. Exista 6 headings, de la H1 la H6, primul fiind cel mai important. Trebuie sa ne asiguram de faptul ca H1 contine cuvantul cheie, precum si celelalte headings ar trebui sa il contina, dar sa nu fie in mai mult de 75%.Â
Meta titluri
Meta titlul este titlul pe care Google il afiseaza atunci cand utilizatorii cauta o informatie, un produs, un serviciu. Acesta ar trebui, de asemenea, sa contina cuvintele cheie pe care vrei sa urci.
Imaginile
Imaginile trebuie compresate si optimizate inainte de a fi urcate pe site. De asemenea, alt tagul de la ele trebuie sa contina cuvantul cheie. In ceea ce priveste SEO Off Page, acesta e reprezentat de totalitatea linkurilor care merg spre site-ul tau. Tehnica de SEO Off Page trebuie bine pusa la punct, deoarece tipul de siteuri care dau spre site-ul tau il vor influenta, pozitiv sau negativ. In concluzie, SEO este o nisa a digital marketing-ului ce merita studiata. Pe termen lung, SEO iti aduce mai mult profit decat orice alt tip de promovare, insa campania de SEO trebuie facuta cum trebuie, pentru a nu exista repercursiuni (penalizari).
Â